نصب تلفن سانترال

برای برقراری ارتباط بین چندین خط متفاوت به یکدیگر در محیط های شرکتی و سازمانی نیاز به نصب تلفن سانترال است. ارگان ها و شرکت های دارای پرسنل بیش از دو نفر می توانند با راه اندازی و نصب سانترال از قابلیت های دیگر این سیستم مانند تلفن گویا و همچنین تقسیم یک خط به چندین خط متفاوت نیز بهره مند گردند.

تفلن سانترال به دو دسته ظرفیت پایین و ظرفیت بالا گروه بندی می شوند. در دسته ظرفیت پایین، تلفن ها شامل نهایتا ۸ خط شهری و ۲۴ خط داخلی می شود.

نصب سانترال
نصب سانترال

نکات کلیدی قبل از نصب تلفن سانترال

قبل از نصب تلفن سانترال باید به نکات زیر توجه داشته باشید.

  • برای اتصال تلفن سانترال می توانید از اتصال‌های ثابت یا VoIP استفاده کنید. استفاده از VoIP راحت‌ترین گزینه است.
  • سازمان‌هایی که همه پرسنل خود را در یک مکان واحد ندارند،  میبایست از سیستم های شبکه مجازی استفاده کنند.
  • حافظه نگهداری یا ضبط تماس ها در دستگاه سانترال هم در برخی موارد جز امکانات اصلی برای شرکت محسوب می‌شود.
  • هزینه مورد نظر نیز جز موارد مهم در انتخاب نوع سیستم می باشد.
  • سایر خصوصیات تلفن سانترال , خدماتی مانند تلفن گویا، پست صوتی، لیست سیاه ، تماس های از دست رفته و برقراری تماس روی رایانه از موارد مهم است.
  • استفاده از سیستم با موبایل هوشمند و برقراری کنفرانس و تماس گروهی نیز از جمله موارد دیگری است که ممکن است برای شما قابلیت پر استفاده باشند.

شرایط اولیه نصب سانترال پاناسونیک

با توجه به موارد ذکرشده‌ی بالا برندهای متنوعی از تلفن سانترال در بازار وجود دارد که پاناسونیک یکی از معتبرترین شرکت‌ها در تولید وسایل الکترونیکی به خصوص دستگاه های ارتباطی است که شرایط اولیه نصب آن عبارت است از:

1- محل نصب تلفن سانترال پاناسونیک باید طبق دستورالعمل این شرکت ، در مجاورت مسیر هوا قرار گیرد.
2-محیط نصب سانترال نباید بیش از حد گرم یا سرد باش دارای دمای مناسبی باشد.
3- در محل نصب هیچ گونه رطوبتی وجود نداشته باشد.
4- دمای مناسب برای محیط اتاق سرور دمای 18 تا 27 درجه سانتیگراد می‌باشد.
5- بهترین مکان برای نصب سانترال پاناسونیک بر روی دیوار آجری و یا داخل رک شبکه است تا از افتادن و یا آسیب دیدن دستگاه سانترال جلوگیری شود.
6- طبق دستورالعمل شرکت پاناسونیک کلیه مراحل نصب و راه اندازی نباید هنگام رعدوبرق صورت گیرد.

نصب سانترال
نصب سانترال

مراحل راه اندازی تلفن سانترال پاناسونیک

نخست بر اساس دستور العمل های معین مرکز تلفن را در جای مشخص روی دیوار نصب میکنیم.
بعد از نصب میبایست کارت های شهری، داخلی و خدمات جانبی را در مرکزتلفن قرار دهیم. در دفترچه راهنمای نصب کارت های مذکور را میتوانید پیدا کرده و بر اساس روش گفته شده اقدام نمایید.

در ابتدا خطوط شهری مورد نظر را تا پست مجاور مرکز میکشیم و بر روی ترمینال ها اتصال برقرار کرده و از سوی دیگر, خط‌های شهری را از کارت روی مرکز به ترمینال مربوطه با این خطوط وصل میکنیم و سپس خطوط درون سازمان را به پست نزدیک سانترال میکشیم و خطوط داخلی مرکز را با آنفولان به ترمینال های مربوطه متصل میکنیم.سیم مخصوص ارتباطات شهری را از روی کارت های سانترال پاناسونیک به خطوط داخلی مجموعه ارتباط می‌دهیم. 

برای این کار دو روش مورد استفاده قرار میگیرد:
روش اول: از طریق گوشی های اپراتوری و با کد های مخصوص که این روش PT_Programming نام دارد.
روش دوم: از طریق کنسول نرم افزاری و اتصال کامپیوتری با دستگاه سانترال پاناسونیک کهPC_Programming نام دارد.

 

خصوصیات تلفن سانترال پاناسونیک

با توجه به مطالب بیان شده و توضیحاتی که در مورد دستگاه سانترال پاناسونیک خدمت شما ارائه گردید، در فایل ویدئویی مقابل که محصول شرکت پاناسونیک است خصوصیات و امکانات یکی از محبو‌ب‌ترین محصولات پاناسونیک یعنی دستگاه KX-NSX2000 را شرح میدهد: