پشتیبانی شبکه های کامپیوتری

خدمات عیب یابی و پشتیبانی شبکه

خدمات پشتیبانی و نگهداری شبکه

خدمات پشتیبانی شبکه یکی از اصلی ترین اصول نگهداری شبکه می باشد. بعضا این دو واژه به اشتباه بجای هم استفاده می شود، در حالیکه خدمات پشتیبانی شبکه به معنای تامین نیازهای سخت افزاری، نرم افزاری و ارائه سرویسهای کارشناسی در مقاطع زمانی مشخص بروی شبکه است؛ نگهداری شامل خدمات پشتیبانی، امنیتی، ارتقاء و ارایه خدمات 24 ساعته در 7 روز هفته بروی شبکه است. بطور کلی شرکتها و موسسات کوچک بدلایل مالی ترجیح میدهند از خدمات پشتیبانی استفاده نمایند در حالیکه سازمانها و ارگانهای کلان ترجیح می دهند با استفاده از خدمات نگهداری شبکه، کلیه امور و مسئولیت های مربوط به شبکه خود را با قرارداد کاری به شرکت های متخصص در زمینه شبکه بسپارند.

خدمات عیب یابی و پشتیبانی شبکه

خدمات عیب یابی شبکه معمولا به دو صورت در اختیار مشتریان قرار می گیرد، ابتدا در غالب درخواست خدمات عیب یابی و پشتیبانی که مشتریان می توانند جهت ارتباط با شرکت سوهاتک بوسیله مکاتبه یا تماس تلفنی نسبت به درخواست خود اقدام نموده تا در اولین فرصت شرکت نسبت به اعزام کارشناس به محل مورد نظر اقدام نماید. در غالب خدمات نگهداری شبکه، که عیب یابی شبکه بعنوان بندی از قراداد در متن آن موجود است و مشتریان میتوانند آنرا با دریافت نگهداری شبکه دریافت نمایند.

خدمات عیب یابی و پشتیبانی شبکه
چگونه یک پشتیبان شبکه خوب پیدا کنیم؟

چگونه یک پشتیبان شبکه خوب پیدا کنیم؟

 از آنجایی که یک پشتیبان شبکه خوب بایستی به زوایای مختلف و فراوانی از شبکه مسلط باشد، گفتنی است یافتن چنین فردی بعنوان پشتیبان شبکه کار چندان راحتی نیست و معمولا توصیه می شود برای همکاری با یک پشتیبان شبکه مجرب از شرکت هایی که چنین خدماتی را ارایه می نمایند کمک گرفته شود، چرا که این شرکت ها معیارهایی استاندارد را برای استخدام نیروی کاری خود رعایت کرده و همواره با آزمونهای مختلف آنها را عیار سنجی می نمایند، چرا که در نهایت قرار است برند شرکت را به مشتریان معرفی نمایند. از سوی دیگر شرکت های مربوطه با توجه به آموزشهای تخصصی پرسنل خود هموار دانش آنها را در سطح قابل قبول در جهت رفع نیازهای فنی خود قرار می دهند. بنابراین بهره گیری از شرکتهای پشتیبان شبکه در زمانی که معیاری برای سنجش دانش فنی پشتیبان شبکه، دوری از آزمون و خطا و صرف وقت و هزینه وجود ندارد کاری بس عقلانی به نظر میرسد.

تعرفه پشتیبانی شبکه

تعرفه پشتیبانی شبکه بر اساس سه مدل کلی قابل محاسبه است: در مدل پشتیبانی شبکه بصورت آنلاین کلیه خدمات پشتیبانی شبکه توسط ارتباط اینترنتی به انجام میرسد که شامل مدیریت نرم افزارها و منابع بصورت بر خط می باشد و نیازی نیست تا کارشناس مربوطه در محل استقرار شبکه حضور داشته باشد. مدل پشتیبانی شبکه بر اساس بزرگی شبکه بسته به تجهیزات و تعداد نودهای شبکه اولا تعداد کارشناسانی که بایستی بعنوان گروه کاری تعریف شده روی آن شبکه کار کنند مشخص شده و ثانیا مقدار خدماتی که هر یک از آنها بسته به مسئولیت تعریف شده باید به انجام برسانند مشخص می شود. اما در پشتیبانی شبکه به ازای کار-ساعت انجام شده با توجه به کارهای انجام شده توسط هر یک از کارشناسان بر روی شبکه خاص در بازه زمانی توافق شده مقدار کار-ساعت به انجام رسیده بر روی هر پروژه محاسبه شده و به ازای آن تعرفه پشتیبانی شبکه دریافت میگردد

تعرفه پشتیبانی شبکه

پشتیبانی شبکه و نگهداری

فرم دریافت خدمات پشتیبانی و نگهداری