معرفی و بررسی

مقایسه و بررسی انواع برند ترانکینگ

ترانکینگ وسیله‌ای است که برای محافظت از سیم‌ها و کابل‌ها ساخته شده که علاوه بر محافظت، برای تقسیم‌بندی سیستم برق و ادوات مختلف مانند کامپیوتر، شبکه تلفن، سیستم‌های اعلام حریق و… کاربردی هستن. علاوه بر مزایای فوق، استفاده از ترانک و داکت به سیم‌کشی‌ها و کابل‌ها نظم و ترتیب مناسبی می‌ده که این نظم باعث زیباتر شدن مسیر سیم‌کشی می‌شه. داکت‌ها و ترانک‌ها به‌صورت شاخه‌ای در بازار موجود هستن و استاندارد هر شاخه به ۲ متر میرسه. انتخاب برند ترانکینگ مناسب تاثیر زیادی در کیفیت و قیمت نهایی داره. در این مقاله قصد داریم مطرح‌ترین و بهترین برند ترانکینگ رو بررسی کنیم تا خرید مناسبی داشته باشیم.  

برند ترانکینگ
بهترین برند ترانکینگ

بهترین برندهای تولیدکننده ترانک در ایران

در بازار ترانکینگ رقابت بسیار داغی بین چند برند مطرح وجود داره. در ایران بهترین برند ترانکینگ‌ به دو دسته برندهای خارجی و برندهای تولید داخل تقسیم می‌شن. از برندهای خارجی معروف در بازار می‌تونیم به برند لگراند و اشنایدر اشاره کنیم. برندهای باکیفیت تولید داخل هم سوپیتا، البرز و دانوب هستن.

ترانکینگ لگراند

بدون اغراق میشه برند لگراند رو باکیفیت‌ترین برند ترانکینگ در ایران معرفی کرد. لگراند یک شرکت فرانسوی است که فرایند تولیدش در شهر لیموژ انجام می‌شه. شرکت لگراند علاوه بر ترانک به تولید انواع تجهیزات شبکه هم می‌پردازه. طبق آخرین آمارها لگراند با کسب ۱۵ درصد سهم از بازار ترانکینگ، این شرکت رو به پیشتاز بازار جهانی تبدیل کرده.

ترانکینگ لگراند در ایران با ابعاد و سایزهای 50*80، 50*105، 50*150 و 50*195 میلی‌متر به بازار عرضه میشه. البته در نظر داشته باشید که ترانکینگ‌های این برند به نسبت سایر ترانکینگ‌های بازار قیمت بالاتری دارن. این شرکت علاوه بر ترانکینگ، متعلقات ترانکینگ بسیار با کیفیتی هم تولید می‌کنه. از متعلقات تولیدی این شرکت می‌تونیم به زاویه داخلی، زاویه تخت، زاویه خارجی، قطعه اتصال فیس پلیت، کادر ماژول و سه‌راهی اشاره کنیم.

ترانکینگ اشنایدر

برند اشنایدر رو می‌تونیم قدیمی‌ترین برند تولید در زمینه تجهیزات شبکه معرفی کنیم. شرکت اشنایدر از سال ۱۸۳۱ کار خود را در کشور فرانسه شروع کرد. این شرکت جزو ۵۰۰ شرکت موفق در زمینه تجهیزات الکتریکی، تجهیزات شبکه و توزیع برق در بازار جهان قرار داره.

 همچنین این شرکت در گروه بهترین تولیدکننده‌ ترانک قرار می‌گیره که در زمینه محصولات پسیو شبکه حرف زیادی برای گفتن داره. ترانکینگ‌های این شرکت در سایزهای 80*50، 150*50 و 101*50 به بازار عرضه می‌شن.

اشنایدر؛ یکی از برندهای ترانک
برند ترانک

ترانکینگ ایرانی سوپیتا

برند سوپیتا تولیدکننده ایرانی است که از سال ۱۳۶۲ شروع به کار کرده. سوپیتا تا به امروز محصولات خودش از جمله کیستون، پچ پنل، رک، ترانکینگ و داکت رو به بازار عرضه کرده. در زمینه ترانکینگ‌های تولید داخل می‌تونیم ترانکینگ سوپیتا رو بهترین ترانک موجود در بازار محصولات داخلی نام ببریم. ابعاد ترانک‌های سوپیتا معمولاً 150*50، 100*50، 105*50 و 80*50 هستن. شرکت سوپیتا ترانک‌های خودش رو در دو رنگ‌بندی سفید و طرح چوب به بازار عرضه می‌کنه که جنس همگی از پی‌وی‌سی باکیفیت است. متعلقات ترانکینگ این شرکت هم در ایران تولید می‌شه. این متعلقات شامل قطعه اتصال زاویه داخلی و خارجی هستن. البته در نظر داشته باشین که ترانکینگ 105*50 سوپیتا با درب نرم تولید میشه.

 از نظر قیمت، برند سوپیتا برخلاف برند‌های قبلی یاد شده به علت ایرانی بودن و تولید داخلی از قیمت پایین‌تر و به‌صرفه‌تری برخوردار هستن.

ترانکینگ البرز ترانک باکیفیت ایرانی

برند البرز از سال ۱۳۵۴ در شهرک صنعتی قزوین شروع به کار کرد. اولین فعالیت شرکت البرز مربوط به محصولات پلیمری بود اما در حال حاضر شرکت البرز از بهترین برند سازنده ترانکینگ در ایران است. این شرکت تنوع محصولات PVC و UPVC  زیادی داره. از نظر قیمتی محصولات ترانکینگ البرز هم هزینه زیادی رو به خریدار تحمیل نمی‌کنه و تقریباً مقرون‌به‌صرفه هست. البرز در زمینه تولید ترانک فقط به سایز 105*50 بسنده کرده که از ویژگی‌های این ترانک می‌تونیم به جنس نرم و قابلیت انعطاف‌پذیری بالا اشاره کنیم.

ترانک دانوب، خوش‌نام‌ترین برند ترانکینگ

دانوب

خوش‌نام‌ترین برند ترانکینگ در ایران است. این شرکت طیف محصولات مختلفی را به بازار عرضه میکنه. این محصولات شامل کیستون شبکه، پریز شبکه، پریز برق، کلید برق، ترانکینگ و انواع داکت هستن. ترانکینگ دانوب در دو سایز 101*50 و 80*50 میلیمتر تولید می‌شه. سایز 80*50 دانوب این ویژگی رو داره که می‌تونین انواع تجهیزات تلفن و پریز شبکه رو به همراه فیس پلیت مستقیم و بدون کادر ماژول به ترانکینگ متصل کنین. البته ویژگی دیگه ترانکینگ‌های دانوب اینه که به علت تشابه بسیار ترانکینگ‌های برند اشنایدر و دانوب می‌تونین این دو محصول رو در کنار هم به‌صورت تلفیقی استفاده کنین. فقط در نظر داشته باشین دانوب برای ترانک 80*50 متعلقات خاصی رو تولید نکرده. به همین دلیل برای خرید متعلقات از برند اشنایدر استفاده کنین.

دانوب، خوش نام ترین برند ترانک
برند ترانکینگ

حرف آخر

استفاده از ترانکینگ علاوه بر نظم و زیبایی محیط باعث میشه عمر تجهیزات و کابل‌ها به شکل مشخصی بالا بره در این مقاله سعی کردیم بهترین برند ترانکینگ موجود در بازار ایران را به شما معرفی و بررسی کنیم نظراتتون رو حتماً با ما در به اشتراک بگذارین.

سؤالات متداول

درصورتی‌که ترانکینگ 80*50 دانوب رو تهیه کنیم، برای متعلقات شبکه از چه برندهایی استفاده کنیم؟

دانوب برای ترانکینگ 80*50 متعلقات شبکه تولید نکرده. به دلیل تشابه محصولات این شرکت با اشنایدر، از این برند استفاده کنین.

بهترین برند خارجی برای خرید ترانکینگ چه شرکتی است؟

شرکت لگراند از بهترین شرکت‌های تولید تجهیزات شبکه در دنیا است.

برای خرید به‌صرفه تجهیزات شبکه و ترانکینگ کدام شرکت مناسب‌تر است؟

سه برند سوپیتا، البرز و دانوب تولیدکننده‌های ایرانی تجهیزات شبکه هستن که در کنار کیفیت مناسب، قیمت به‌صرفه‌ای دارن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا