بیوگرافی و معرفی برند

تاریخچه شرکت بلدن

کسانی که با کامپیوتر و شبکه آشنایی دارن حتماً اسم شرکت بلدن براشون کاملاً آشناست. شرکت بلدن یک برند آمریکایی است که در زمینه تولید کابل و تجهیزات شبکه فعالیت می‌کنه. تمامی مراحل مربوط به تولید، طراحی و پخش توسط خود شرکت انجام می‌گیره. از بین محصولات تولیدی این شرکت می‌تونیم کابل شبکه رو معروف‌ترین تجهیزات این برند نام ببریم. امروز قصد داریم به معرفی شرکت بلدن بپردازیم. اما قبل از توضیح درباره محصولات، تاریخچه شرکت بلدن رو مرور می‌کنیم.

تاریخچه برند بلدن و آنچه درباره‌ی بلدن نمی‌دانید.

این برند ابتدا در سال ۱۹۰۲ توسط جوزف بلدن در شهر شیکاگو افتتاح شد. در واقع می‌توان گفت تاریخچه شرکت Belden بیش از صدسال قدمت داره. از اولین محصولات این شرکت می‌تونیم به دستگاه عایق‌بندی سیم‌های برق اشاره کنیم. پس از ۵ سال شرکت بلدن به مقر بزرگی برای پروژه‌های بزرگ‌تر انتقال پیدا کرد. پس از مدت کوتاهی این شرکت تولید سیم‌ با عایق لاستیکی رو به سبد محصولات خود اضافه کرد. سال ۱۹۲۷ نقطه عطفی برای این شرکت به‌حساب میاد. در این سال بلدن دوشاخه عایق‌بندی‌شده را اختراع کرد و همین اختراع باعث به‌وجودآمدن خط تولید جدید این شرکت در ریچموند شد. دهه ۱۹۴۰ تا ۱۹۵۰ با منتقل شدن بخش تولید سیم از شیکاگو به ریچموند، بخش تولید ریچموند به‌صورت مستقل به کار خود ادامه داد. بخش واقع در ریچموند بیش از ۷۰ سال بزرگ‌ترین واحد تولیدی بلدن محسوب می‌شد.

تاریخچه شرکت بلدن
تاریخچه شرکت بلدن

بلدن و شروع جنگ جهانی

 در این قسمت از تاریخچه بلدن و هم‌زمان با شروع جنگ جهانی دوم شرکت دست به تولید تجهیزات برای استفاده در کشتی، زیردریایی، هواپیما و تانک زد اما پس از جنگ جهانی دوم بلدن فعالیت خودش در زمینه تخصصی تجهیزات شبکه رو ادامه داد. در ادامه تاریخچه شرکت بلدن، این برند اولین تولیدکننده سیم و کابل بود که محصولات خود را با عایق پلاستیکی به بازار عرضه می‌کرد. از سال 1981 تا ۲۰۰۳ را می‌توان دهه استقلال و ادغام در تاریخچه شرکت بلدن نام برد. در همین دهه این شرکت با برند crouse hinds که تولیدکننده انواع محصولات الکتریکی بود ادغام شد. البته مقر شرکت Crouse hinds در نیویورک بود. نکته جالب درآمد شرکت بلدن است که در سال ۹۳ به حدود ۴۰۰ میلیون دلار نزول کرده بود اما در قرن بیستم و در ابتدای سال ۲۰۰۰ میلادی این رقم تا ۱.۱ میلیارد دلار افزایش پیدا کرد.

شرکت بلدن از سال ۲۰۱۰ تصمیم به خرید شرکت‌های دیگر در زمینه تجهیزات شبکه گرفت در این دهه شرکت‌های زیادی به کمپانی بلدن پیوستن. از بین شرکت‌ها میتونیم به شرکت Thomas & Betts اشاره کنیم که در زمینه تولید کابل کواکسیال جزو شرکت‌های بنام محسوب می‌شد. شرکت بلدن پس از مدتی با خرید شرکت Poliron در برزیل تصمیم ورود به بازار آمریکای جنوبی رو گرفت. البته خرید شرکت‌ها توسط بلدن به این چند شرکت ختم نمی‌شه. بلد در سال ۲۰۱۲ شرکت Miranda Technologies که از کمپانی‌های معروف در زمینه تولید سخت‌افزار و نرم‌افزارهای تلویزیون بود رو خریداری کرد. سال‌های بعد دو شرکت Grass Valley و Tripwire Logo که از شرکت‌های بنام در زمینه امنیت سایبری هستن به مالکیت بلدن در اومدن.

زیرمجموعه‌های برند بلدن

در حال حاضر شرکت بلدن با چند نشان تجاری دیگر هم در بازار فعالیت داره که هر کدوم در حوزه متفاوت از هم فعالیت می‌کنن. این شرکت‌ها شامل Gepco Lumberg Mohawk West ،pen wire PPC Alpha wire و ProSoft هستن.

تجهیزات شبکه بلدن

تجهیزات شبکه بلدن شامل طیف گسترده‌ای می‌شه که سعی شده بخش بزرگی از نیاز کاربران به تجهیزات شبکه رو برآورده کنه. تجهیزات شبکه بلدن شامل کابل شبکه، لن، پچ کورد و … هستن.

پچ کورد بلدن

پچ کورد بلدن استحکام و عملکرد رو به بهترین حالت ممکن در اختیار کاربر میذاره. بلدن با استفاده از این محصولات بالاترین پهنای باند رو برای کاربر تضمین می‌کنه. علاوه بر کیفیت شبکه بالا، پچ کوردهای بلدن مقاومت و استحکام زیادی رو در طولانی‌مدت برای مصرف‌کننده به ارمغان میاره.

تاریخچه شرکت بلدن
تاریخچه شرکت بلدن

کابل شبکه بلدن

بلدن طیف وسیعی از انواع کابل لن (اترنت) رو برای کاربران مختلف عرضه می‌کنه. استفاده از تجهیزات بلدن باعث افزایش سرعت کلی شبکه می‌شه. این کابل شبکه در انواع Cat6A ، Cat5e Cat6، Cat7، Cat7A و Cat3 به بازار عرضه شدن. از پرفروش‌ترین و معروف‌ترین مدل‌های کابل شبکه بلدن میتونیم به دو مدل Cat6 و Cat5e اشاره کنیم. تمامی محصولات تولید شده توسط این شرکت استحکام و کیفیت رو در کنار قیمت مناسب به همراه دارن. برای مثال کابل مدل Cat5e نهایتاً انتقال داده‌ها را با سرعت ۱.۲ گیگابایت بر ثانیه انجام بده. البته به بلدن پا را فراتر گذاشته و کابل شبکه Cat6 رو منطبق بر سیستم REVconnect 3600 به تولید می‌رسونه که با استفاده از تکنولوژی Bonded-Pair می‌تونه تعادل انتقال‌ها برای انتقال موازی و هم زمان رو بهبود بده.

تاریخچه شرکت بلدن
تاریخچه شرکت بلدن

حرف آخر

در این مقاله سعی کردیم تاریخچه شرکت بلدن و محصولاتش رو به‌صورت اجمالی مورد بررسی قرار بدیم. این شرکت همیشه در کنار حفظ دوام و کیفیت، سال‌هاست تونسته در بازار به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان شاخص تجهیزات شبکه خودش رو تثبیت کنه. از اینکه ما رو تا اینجا همراهی کردین بسیار ممنونیم. نظرات خودتون رو با ما حتماً به اشتراک بزارین.

سؤالات متداول

بلدن چه نوع از کابل‌های شبکه رو تولید می‌کنه؟

این شرکت انواع Cat6A ، Cat5eT Cat6، Cat7، Cat7A و Cat3 رو با بهترین کیفیت تولید می‌کنه.

شرکت بلدن در کدام کشور تولید می‌شه؟

شرکت بلدن یک شرکت آمریکایی است.

کابل Cat5e تا چه سرعتی توانایی انتقال داده رو داره؟

این نوع از کابل بلدن تا حداکثر 1.2 گیگابایت بر ثانیه می‌تونه داده‌ها رو منتقل کنه.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا