دسته‌بندی نشده

تفاوت بین پچ پنل لودد و آنلودد

امروزه استفاده از تجهیزات شبکه‌‌ امری بسیار کاربردی و گسترش ‌یافته است. حالا در کنار این تجهیزات مهم، لوازمی هستن که کار کردن با اون‌ها رو برای کاربر آسون می‌کنن؛ پچ پنل‌ها از این دسته تجهیزات هستن. همچنین این پچ پنل‌ها در دو مدل لودد و آنلودد ساخته میشن. برای اطلاع بیشتر از تفاوت بین پچ پنل لودد و آنلودد، تا آخر این مقاله همراه ما باشین.

پچ پنل چیست؟

برای اینکه فرق بین پچ پنل لودد و آنلودد رو بفهمیم، اول باید بدونیم پچ پنل چیه. پچ پنل‌ها تجهیزاتی هستن که با استفاده از کیستون‌های قرارگرفته در اون‌ها، اتصال و ارتباط کابل شبکه با دستگاه‌های دیگه‌ای مثل سوئیچ رو آسون‌تر می‌کنن.

پچ پنل لودد

پچ پنل loaded، وسیله‌ایه که از قبل تعداد مشخصی کیستون در اون قرار داده شده. عموما پچ پنل 24 پورت، بیشتر از مدل‌هایی با تعداد پورت متفاوت استفاده میشه. تعداد پورت در پچ پنل‌ها مولفه‌ای متغیره و میتونه از 24 تا 50 پورت باشه. عموما پچ پنل 50 پورت برای تلفن استفاده میشه. در این پچ پنل‌ها کاربر نمیتونه نوع کیستون رو انتخاب کنه و لزوما باید از کیستونی که در پچ پنل نصب شده، استفاده بکنه. برندهای زیادی هستن که در تولید پچ پنل‌ها فعالیت می‌کنن. این برندها شامل، لگراند، نگزنس و امپ میشن.

پچ پنل آنلودد

در پچ پنل unloaded، این مورد کاملا متفاوته. در این مدل پچ پنل، هیچ کیستونی وجود نداره و پچ پنل مثل یک ریل خالی می‌مونه. از مزیت‌های این مدل پچ پنل، می‌تونیم به اضافه کردن انواع مختلف کیستون در تعداد مختلف اشاره کنیم. همچنین بر اساس نیاز کاربر، میشه از کیستون‌های UTP یا SFTP در پچ پنل استفاده کرد. این‌طوری با صرف هزینه‌ی نسبتا کمتر می‌‌تونیم بهترین گزینه‌ی ممکن برای ساخت شبکه رو انتخاب کنیم. در این بین پچ پنل لگراند و پچ پنل نگزنس بیشترین محبوبیت رو بین کاربرها دارن.

حرف آخر

پچ پنل‌ها برای راحتی هر چه بیشتر کاربران در استفاده از کابل شبکه و تجهیزات دیگه ساخته شدن. دونستن مدل‌های مختلف و کاربرد هرکدوم، کمک زیادی به انتخاب بهتر کاربر می‌کنه. در این مقاله سعی کردیم تفاوت بین پچ پنل لودد و آنلودد رو بهتون توضیح بدیم تا هنگام خرید بهترین انتخاب رو داشته باشین. اگر همچنان سوالی درباره‌ی پچ پنل‌ها داشتین، کامنت بذارین تا خیلی سریع جوابتون رو بدیم.

سوالات متداول

پچ پنل چیه؟

پچ پنل وسیله‌ای برای ارتباط کیستون با کابل شبکه و دیگر تجهیزات شبکه است.

پچ پنل لودد چیه؟

پچ پنلی که در اون کیستون‌ها از قبل نصب شدن و نمی‌تونیم نوع یا تعداد اون‌ها رو تعیین کنیم.

پچ پنل آنلودد چیه؟

پچ پنلی که مثل یک ریل خالی می‌مونه و به کاربر این امکان رو میده تا به میزان دلخواه، از کیستون مورد نیازش استفاده کنه.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا