بیوگرافی و معرفی برند

آشنایی با 6 برند کیستون شبکه

کیستون شبکه یا پریز شبکه یکی از تجهیزات پسیو شبکه محسوب میشه. این قطعه برای ایجاد ارتباط بین کابل‌ شبکه با سایر تجهیزات اکتیو شبکه مثل روتر، سوئیچ و… استفاده میشه. کیستون شبکه در قسمت‌های مختلفی در داخل شبکه برای ایجاد ارتباط به کمک ما میاد و یکی از قطعات مورد نیاز هر شبکه‌ای محسوب میشه. استفاده از این قطعه در داخل پچ پنل، فیس پلیت‌های روی ترانکینگ، باکس‌های روکار برای نصب روی دیوار و… از جمله کاربردهای مهمه اونه. در این مطلب قصد داریم راجع به انواع برند کیستون صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

مشخصات کیستون شبکه

کیستون‌ها با توجه به ویژگی‌های مختلفی که دارن به دسته‌های متفاوتی تقسیم میشن. هر دسته از کیستون‌ها مشخصات منحصربه‌فرد خودشون رو دارن. این دسته‌بندی‌ها به شکل زیر هستن.

1. محل نصب و کارایی

کسیتون‌ها انواع مختلفی دارن و در مکان‌های متفاوتی نصب میشن. توجه به محل نصب کیستون‌ها نکته خیلی مهمیه. در صورتی که از کیستون متناسب با محل نصب استفاده نشه، تجهیزات به درستی کار نمی‌کنن. با این کار، ارتباط بین دستگاه‌ها هم برقرار نمیشه.

2. رده‌بندی یا Category

برای کیستون‌ها گروه‌بندی یا Category نیز وجود داره. این دسته‌بندی کیستون با توجه به کابل شبکه‌ای که به کیستون متصل میشه انجام میشه. بر اساس این دسته‌بندی کیستون شبکه در یکی از گروه‌هایCat5e ،Cat6 ،Cat6a ،Cat7 ، Cat7a و Cat8 قرار می‌گیره. از پرکاربردترین کیستون‌ها می‌تونیم کیستون Cat6 رو نام ببریم.

از این نوع کیستون بیشتر استفاده میشه، چون تجهیزاتی که سرعت 1 گیگابیت بر ثاینه و پهنای باند 250 مگاهرتز رو پشتیبانی می‌کنن در ایران بیشتر و رایج‌تر هستن.

3. شیلددار بودن یا نبودن

با توجه به اینکه کابل‌ها و حتی پچ کوردهای شبکه به دو دسته UTP و SFTP تقسیم میشن، پس برای ایجاد هماهنگی بین این تجهیزات در ساخت کیستون‌ها و حتی سایر تجهیزات شبکه هم این موضوع رعایت میشه. با توجه به این دسته‌بندی کیستون‌ها به دسته‌های UTP – بدون شیلد، SFTP – شیلددار تقسیم میشن.

به‌طور معمول کیستون‌های UTP از جنس پلاستیکی و کیستون‌های SFTP از نوع فلزی هستن. بهتره که نوع کیستون و کابل شبکه بیشترین سازگاری رو با هم داشته باشن. چراکه در هنگام نصب و استفاده نتیجه‌ی بهتری میده. برای مثال اگه کابل شبکه UTP با استادارد cat6 باشه، پس پیشنهاد میشه که کیستون هم دقیقا این مشخصات رو داشته باشه.

4. جنس بدنه

جنس بدنه کیستون‌ها با هم تفاوت داره. کیستون از لحاظ جنس بدنه به دو دسته‌ی کلی گروه فلزی و تمام پی وی سی تقسیم میشه. در برخی موارد مثل زمانی که کابل شبکه و جریان برق از یک مسیر عبور می‌کنن، استفاده از کیستون با جنس فلزی الزامیه. لزوم استفاده از نوع فلزی کیستون شبکه به خاطر خاصیت ارتینگ در زمان ارتباطات شبکه و برقه. این خاصیت باعث میشه در نقل و انتقالات انجام شده، اختلالی ایجاد نشه.

آشنایی با انواع برند کیستون شبکه

با توجه به اهمیت وجود کیستون در هر شبکه‌ای شرکت‌های زیادی در حوزه‌ی تولید این قطعه فعالیت می‌کنن. این برندها سعی دارن با ارائه‌ی کیستون‌های با کیفیت و مقاوم با هم رقابت کنن. حالا میخوایم با معرفی برندهای تولید کننده کیستون شبکه و کیستون‌های موجود در بازار آشنا بشیم.

مشخصات کیستون لگراند

کیستون شبکه لگراند

لگراند یکی از معروف‌ترین شرکت‌ها در حوزه‌ی تولید تجهیزات شبکه به شمار میاد. از بهترین کیستون شبکه در بازار می‌تونیم کیستون لگراند رو نام ببریم که در دو نوع UTP و SFTP با استاندارهای cat6 و cat5 تولید و طراحی میشه.

کیستون شبکه لگراند در دو نوع فلزی و پلاستیکی موجوده. کاملا واضحه که کیستون‌های فلزی نسبت به کیستون‌های پلاستیکی قیمت بالاتری دارن. از مزیت‌های کیستون لگراند می‌تونیم به نصب بدون ابزار، کیفیت ساخت بالا و قیمت مناسب اون اشاره کنیم.

انواع کیستون نگزنس

کیستون شبکه نگزنس

نگزنس یکی از باتجربه‌ترین و با سابقه‌ترین برندها در حوزه‌ی تولید تجهیزات شبکه است. کیستون نگزنس در دو نوع UTP و SFTP تولید میشه. کیستون‌های این برند از کیفیتی بالا و استانداردهای قابل قبولی برخوردارن. کیستون نگزنس به‌راحتی قابل نصبه و جنس بدنه‌ی اون‌ها پلاستیکی و فلزیه.

برند کیستون : امپ

کیستون شبکه امپ

کمپانی آمریکایی امپ یکی از شرکت‌های تولیدکننده‌ی تجهیزات شبکه‌ است که کیستون شبکه هم تولید می‌کنه. کیستون شبکه‌ی این برند در دو نوع UTP و SFTP و با استاندارهای مناسب به بازار عرضه میشه. کیستون این برند، تولید چین بوده و برای نصب به ابزار نیازی نداره.

مشخصات کیستون البرز

کیستون شبکه البرز

شرکت البرز فعالیت خودش رو در زمینه‌ی توزیع تجهیزات شبکه از سال 1380 آغاز کرده. این برند انواع کیستون شبکه رو تولید می‌کنه. البرز بهترین کیستون شبکه‌ی موجود در بازار رو در دو نوع UTP و SFTP به بازارعرضه می‌کنه. کیستون‌های این برند کیفیت و قیمت مناسبی دارن. معمولا کیستون البرز با جنس PVC با رنگ سفید و کیستون SFTP اون از جنس فلزی و با رنگ نقره‌ایه.

مشخصات کیستون سوپیتا

کیستون شبکه سوپیتا

برند ایرانی سوپیتا از برندهای موفق در زمینه‌ی تولید تجهیزات شبکه است. کیستون سوپیتا با استانداردهای مختلفی در دو نوع UTP و SFTP به بازار عرضه میشن. در نصب کیستون‌های این برند به آچار پانچ نیاز دارین.

مشخصات کیستون دانوب

کیستون شبکه دانوب

شرکت دانوب یکی از شرکت‌های ایرانی در حوزه‌ی تولید تجهیزات شبکه است. این شرکت با الگوبرداری از نمونه‌های برتر خارجی در تلاش برای تولید محصولات با کیفیته. کیستون شبکه‌ی دانوب نیز از این قاعده مستثنی نیست و کیفیت ساخت بالایی داره و در دو نوع UTP وSFTP به بازار عرضه میشه.

حرف آخر

کیستون شبکه یا پریز شبکه برای هر کسی که قصد ایجاد ارتباطی مطلوب در شبکه داره، بسیار مهمه. باید توجه کنید که این قطعه تنوع زیادی داره و توسط برندهای مختلفی تولید میشه. اطلاع از بهترین برندهای کیستون شبکه در بازار میتونه برای انتخاب بهتر به شما کمک کنه. ما در این مطلب سعی کردیم چند برند کیستون شبکه در بازار ایران رو به شما معرفی کنیم.

کیستون شبکه چیست؟

کیستون شبکه در واقع رابطیه که برای اتصال کابل به سایر تجهیزات شبکه استفاده میشه.

چه برندهایی کیستون شبکه تولید می‌کنن؟

لگراند، نگزنس، امپ و برندهای ایرانی مثل سوپیتا، دانوب و البرز.

در هنگام خرید کیستون به چه مشخصاتی توجه کنیم؟

جنس بدنه، محل نصب و به‌کارگیری، category کیسون شبکه، UTP و SFTP بودن اون و همچنین برد تولید کننده.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا