بیوگرافی و معرفی برند

تجهیزات شبکه لگراند

لگراند شرکتی با تجربه و پیشگام در حوزه‌ی تولید تجهیزات شبکه است. این شرکت در سال 1904 در شهر لیموژ فرانسه تاسیس شد و تونست به سرعت محصولات خودش رو در زمینه تجهیزات شبکه توسعه بده. در حال حاضر این شرکت 150هزار محصول تولید می‌کنه و در 70 کشور کارخانه داره. تجهیزات شبکه لگراند در بیش از 180 کشور دنیا به فروش میرسن.

معرفی برند لگراند

شرکت لگراند در سال 1904 توسط آقای «فردریک لگراند» خریداری شد. پیشرفت این شرکت به این صورت بوده که در سال 2011، به بزرگ‌ترین شرکت دنیا در زمینه‌ی کلید و پریز (با داشتن 20 درصد از بازار جهانی) تبدیل شد. همچنین در زمینه‌ی محصولات مدیریت کابل مثل ترانکینگ لگراند (با داشتن 15درصد از بازار جهانی) جزو شرکت‌های رده اول در این حوزه‌ها محسوب میشه.

تجهیزات شبکه لگراند

تجهیزات شبکه لگراند
تجهیزات شبکه لگراند

شرکت لگراند انواع مختلفی از تجهیزات شبکه رو تولید می‌کنه و یکی از شرکت‌های تأثیرگذار در این زمینه است. در واقع این شرکت بیشتر در بخش کابل و مدیریت شبکه فعالیت می‌کنه. از جمله تجهیزات شبکه لگراند می‌تونیم به کابل شبکه، پچ کورد، ترانک، متعلقات ترانک، کیستون، پچ پنل و… اشاره کنیم.

سیستم کابل کشی (VDI) با استفاده از کلیه‌ی تجهیزات جانبی ترانکینگ لگراند، کابل ها، انواع سوکت ها، کابینت‌ها، ستون‌ها و کف‌های کاذب یک راه‌حل متفاوت برای دسترسی به انواع اتصالات در دفاتر، اداره‌ها و دیتاسنترهاست. این سیستم برای کابل کشی به صورت End to End با ضمانت 20 ساله توسط این برند به بازار عرضه میشه.

کابل شبکه و پچ کورد لگراند

یکی از تجهیزات شبکه لگراند، کابل شبکه لگراند است که در چهار استاندارد Cat6a ،Cat6 ،Cat5e و Cat7 به صورت UTP،FTP ،STP و SFTP و با روکش‌های PVC ،LSZH و PVC+PE تولید میشن. متراژ این کابل‌ها 305 و 500 متره و در بسته‌بندی‌های مختلفی عرضه میشن. شرکت لگراند روی بعضی از محصولات خودش تست فلوک چنل یا پرمننت انجام میده.

پچ کورد لگراند از محصولات پرکاربرد و پرفروش این برنده. این پچ کوردها با استانداردهای  Cat6و Cat6a در متراژهای 0.5، 1، 2، 3، 5، 10، 15 و 20 متری تولید میشن. این محصولات با روکش‌های PVC و LSZH در رنگ‌های آبی، زرد، سبز و قرمز در بازار موجود هستن و در محیط‌های اداری و دیتاسنترها برای انتقال اطلاعات استفاده میشن.

پچ کورد و کابل شبکه لگراند
پچ کورد و کابل شبکه لگراند

کیستون شبکه لگراند

کیستون که همون پریز شبکه‌ است؛ یک رابط در سیستمه. این قطعه یک ورودی و یک خروجی داره که از سمت ورودی اون کابل لن و از قسمت خروجی اون یک پورت Rj-45 خارج میشه. شرکت لگراند انواع مختلفی از کیستون رو با استانداردهای  Cat6و Cat6a به‌صورت UTP و SFTP در دو نوع باریک و پهن تولید می‌کنه.

ترانکینگ لگراند

ترانکینگ لگراند یکی از پرکاربردترین محصولات این شرکته که برای محافظت از کابل‌های شبکه استفاده میشه. این محفظه‌های پلاستیکی از جنس PVC هستن و از کابل‌ها در برابر آسیب‌های فیزیکی و صدمه توسط جوندگان محافظت می‌کنن. علاوه بر مزایای گفته‌شده باعث نظم‌دهی و زیبایی محل کابل کشی هم میشن.

ترانکینگ‌های این شرکت و متعلقات اون‌ در سایزهای 80*50، 105*50، 150*50 و 195*50 میلی‌متری تولید میشن. ترانکینگ لگراند 195*50 میلی‌متری بزرگ‌ترین سایز ترانک موجود در بازاره.

ترانکینگ لگراند
ترانکینگ لگراند

شرکت لگراند در ایران

نه تنها تجهیزات شبکه لگراند بلکه تجهیزات الکتریکی این شرکت نیز طرفداران پروپاقرصی در ایران دارن. شرکت‌ها، فروشگاه‌های آنلاین و فروشگاه‌های فیزیکی زیادی در سراسر ایران محصولات این شرکت رو می‌فروشن. به علت کیفیت بالای محصولات این برند و وجود تحریم‌ها قیمت تجهیزات شبکه لگراند نسبت به سایر برندها کمی بالاتره.

این در حالیه که محصولات شرکت لگراند پاسخگوی مناسبی برای تمامی نیازهای الکتریکی از جمله ایجاد سیستم اتوماسیون در منازل و ساختمان‌های اداری، توزیع انرژی الکتریکی و اطلاعات، کنترل سیستم‌های امنیتی و ایمنی و همچنین برق رسانی در ساختمان‌های صنعتی هستن. بنابراین میشه از این تفاوت قیمت چشم‌پوشی کرد.

حرف آخر

با توجه به گسترش ارتباطات، استفاده از تجهیزات شبکه گسترش پیدا کرده. در این مطلب به بررسی تجهیزات شبکه لگراند پرداختیم که یک شرکت مطرح فرانسویه. بعد هم برخی از تجهیزات اون رو بررسی کردیم. لازم به ذکره که محصولات شرکت لگراند و همچنین تجهیزات شبکه طیف خیلی وسیعی رو دربرمی‌گیره که در این مطلب فقط قسمتی از اون رو بررسی کردیم.

 سوالات متداول

انواع تجهیزات شبکه لگراند؟

کابل شبکه، پچ کورد، ترانکینگ، کیستون و… .

انواع کابل شبکه لگراند؟

کابل شبکه Cat5e،  Cat6، Cat6a و Cat7 به‌صورت SFTP، UTP، S/FTP و… .

انواع پچ کورد لگراند؟

پچ کوردهای این برند به‌صورت Cat6 و Cat6a به‌صورت‌های SFTP و UTP تولید میشن.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا